Sveriges mångkulturella apartheid

  • Erfarenhet från invandrartäta förorter i Sveriges städer visar att en stor del av Sveriges befolkning inte ingår i det feministiska och liberala Sverige. Liberaler trakasseras av islamister varje dag eftersom det i deras samhällen finns brist på tolerans.

I svenska förorter, som i många andra förorter i Europa, verkar förtrycket som många flyktingar flyr ifrån följa dem till det nya landet. Nalin Pekgul, som definierar sig som en praktiserande muslim och har varit socialdemokratisk politiker uppger att i invandrartäta förorter, som Tensta där hon bor, så samlas självutnämnda ”moralpoliser” utanför samlingslokaler för att förhindra att människor kommer in när ungdomar försöker ordna fest med musik. Enligt Pekgul så har islamistiska organisationer i Sverige stärkt sin ställning genom stöd från Saudiarabien och det svenska samhället.

I förorten Tensta samlas den självutnämnda ”moralpolisen” utanför samlingslokaler för att förhindra att ungdomar kommer in om de försöker organisera fester med musik. (Bildkälla: Holger.Ellgaard / Wikimedia Commons)

Enligt Pekgul så finns det många muslimer i Sverige som har blivit fundamentalister. För att ha uppmärksammat dessa oroande trender så har Pekgul kallats ”islamofob”. När hon i protest mot extremistiska muslimer började bära korta kjolar i Tensta så trakasserades hon.

En annan muslim, Zeliha Dagli, som kom till Sverige från Turkiet 1985 och var förtroendevald för Vänsterpartiet, har kämpat för kvinnors rättigheter i Stockholms invandrarförorter i 25 år. 2015 så skrev hon:

”En gång i tiden rymde jag, livrädd från min barndoms imamer i forna hemlandet. Några av dem kontrollerade stenhårt flickorna i byn. Äldre flickor fick inte passera över torget i byn utan fick smyga och ta omvägar och göra sig ‘osynliga’.

”Den skuggan förföljde mig och i Sverige försökte jag få lugn och ro. Men i Uppsala, dit jag först kom, fortsatte mitt liv att kontrolleras av mina landsmän och jag flydde från skuggan till Stockholm och hamnade i Rinkeby. Även där förföljdes jag av ‘skuggan’ och jag befinner mig nu Husby. Här finns alla ‘skuggor’ man kan tänka sig och jag har inte heller här rätt till ett öppet självständigt liv utan är ständigt påpassad.

”Jag vill ha en fristad och jag vill kunna ta ett glas öl med mina vänner Lars, Hassan, Maria, Osman, Ayse och andra. Jag vill också kunna gå på pensionärsföreningen och lyssna på jazz och dansa twist. Jag vill odla grönsaker på min kolonilott i kortbyxor och umgås med mina vänner och gå på badhuset i bikini.

”I mitt område vill jag slippa fördömande blickar av stirrande män. Jag vill ta hem vem jag vill men i dag kan jag inget då mina rättigheter begränsas och styrs i mitt bostadsområde. Alla dessa skäggiga ‘skuggor’ skrämmer mig.”

För att ha talat ut så trakasserades även Dagli. I år var hon tvungen att flytta från Stockholms invandrarförorter:

”Nu har jag flyttat från mitt älskade Husby. Jag saknar det mycket, men jag blev less på att ständigt behöva förklara för mig helt självklara saker om mitt privatliv, bli ifrågasatt för att jag inte använder slöja trots att jag är muslim och bli kallad hora.”

Dessa kvinnor är inte några högerdebattörer som kritiserar islam. Istället är de muslimska kvinnor som nekas grundläggande rättigheter i Sverige eftersom de är kvinnor och råkar bo i samhällen där parallella islamiska sociala strukturer har skapats.

Sådana parallella islamiska sociala strukturer påverkar också HBTQ-samhället. I Tensta bestämde de lokala politikerna att Pride-flaggan skulle hissas upp i centrum i augusti varje år när Pride-veckan äger rum. När flaggan hissades upp i Tensta förra året revs den ner efter några timmar och både flaggan och flaggstången blev stulen. En av de lokala politikerna som lade fram förslaget att hissa flaggan sa: ”Det finns kulturella, och säkert även religiösa, uppfattningar som menar att HBT inte ska få finnas i det offentliga rummet.”

Rissne är en stadsdel i Sundbybergs kommun, strax norr om Stockholm. Majoriteten av invånarna i Rissne har utländsk bakgrund. När en parkbänk i centrala Rissne målades med regnbågsflaggans färger brändes den ner och ett meddelande klottrades på väggen: ”Pride är inget för Rissne!”. Eftersom det inte fanns några vittnen valde polisen att inte utreda händelsen.

Att homosexualitet skapar oro i vissa invandrartäta områden är ingen hemlighet. Det är just den här situationen som resulterade i att aktivisten Jan Sjunnesson 2015 ledde Pride Järva, en Pride-parad genom Stockholms invandrarförorter. Medan många anser att Sjunnessons Pride-parad var en provokation så tror Sjunnesson att han kämpar för HBTQ-personers rättigheter i förorterna. Ingen vet hur vissa muslimer i dessa invandrartäta områden kommer att reagera. Paraden skapar mycket nervositet i svenska medier varje år på grund av fientliga reaktioner från den lokala muslimska befolkningen.

I april rapporterade svenska medier om hur den muslimska friskolan Al-Azharskolan i Vällingby skiljer pojkar och flickor på skolbussen. Flickorna går in genom bakdörren medan pojkarna går in genom framdörren. Någon undervisning om kvinnors kamp för medborgerliga rättigheter har man förmodligen inte på Al-Azharskolans historielektioner.

Det är omöjligt att säga att Sverige är ett ultra-liberalt land när det finns områden i Sverige där kvinnor med korta kjolar och HBT-medborgare trakasseras på grund av sina kläder och sexuella läggning. Intolerans har helt enkelt blivit en del av dagens mångkulturella Sverige.

Lärdomarna från dessa kontraster är att se igenom de svenska politikerna som försöker skildra Sverige som ett liberalt och tolerant paradis. Erfarenhet från invandrartäta förorter i Sveriges städer visar att en stor del av Sveriges befolkning inte ingår i det feministiska och liberala Sverige. Liberaler trakasseras av islamister varje dag eftersom det i deras samhällen finns brist på tolerans.

Problemet är att de som styr i Sverige inte kommer från eller har någon djupare kunskap om invandrartäta förorter där människor inte kan leva som fria medborgare och har inte något intresse för vad som pågår i dessa förorter. HBTQ-rörelsen och den feministiska rörelsen föredrar att tysta de som protesterar mot islamistiskt förtryck i Sveriges invandrartäta förorter. De vill tysta protesterna i en sådan utsträckning att även muslimer porträtteras som ”islamofober”.

Tyvärr kommer invandrare i förorterna att leva under denna islamistiska pest tills islamisterna växer sig så starka att de blir ett hot mot eliternas liberala värderingar. När islamisterna börjar störa de liberala eliterna och deras kulturella sfär så kommer de liberala i Sverige se dem som ett problem. Ironiskt nog så har självintresse blivit den primära motivationen för dessa liberala eliter, som inte för länge sedan ville rädda världen genom en liberal flyktingpolitik.

Nima Gholam Ali Pour är ledamot i Malmö stads grundskolenämnd och engagerad i tankesmedjor som arbetar med Mellanöstern. Han är också redaktör för den socialkonservativa nättidningen Situation Malmö. Gholam Ali Pour är författare till boken ”Därför är mångkultur förtryck”.

Annonser

Om Peter

Benjamin Netanyahu: "We've seen this before. There was a master race. Now there's a master faith."
Det här inlägget postades i EU Europa, Hot mot DEMOKRATI, Islamister / Jihadister, Islamska Staten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s